lördag 31 januari 2009

Ett vinnande koncept ska inte bli bortglömt.

Foto: Peder Bergstrand / Sony Music

Johan Palm släpper ett album. Vänta, vänta, vänta! Vad skrev jag för en eller kanske två veckor sen? Jo i ett inlägg så siade jag om Johan när märkt att han suttit med Idol-juryn under Let's Dance en fredag. Sen när det även kom som en pressrelease i mailboxen den här morgonen så var allting bekräftat. 

Jag vill inte verka otrevlig, men vem som än kommer producera skivan så hoppas jag att denna kommer se till att inte lägga plumpar, för om man kommer riktigt långt i en teve-tävling som Idol med sin riktiga röst så är det ett vinnande koncept och ska absolut inte gömmas eller försvinna bland massor av massproducerat tjafs.

Nu när jag fått det ur mig så kan jag berätta att Franz Ferdinands senaste album "Tonight: Franz Ferdinand" kom med posten precis som en bok av Lars Bill Lundholm, den heter "Östermalmsmorden" och är en del av mitt projekt där jag ska börja läsa böcker. Har ni någon erfarenhet eller vetskap om författaren så jag vet vad jag har köpt?

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Ja det är kul att Johans talang tas tillvara , för även om han inte har den renaste rösten ännu så är den personlig ,han har också en personlig stil och ett eget uttrycksätt .