lördag 7 november 2009

Vardagsdag

Välkommen till min lördag, den handlar om Kent, hockey och kanske lite revansch. Det är precis som vilken helg som helst idag, man går upp och har i stort sett en kort aktivitet planerad för de båda dagarna. I mitt fall så ska min mormor firas och så ska jag idag på eftermiddagen spela skivor på ännu en hockeymatch, och jag är lite sur för jag igår insåg en smärtsam sanning. Det är så att hemmalagets supporters kan vara de sämsta i hela Sverige, för jag får inte till något samarbete. Det spelar ingen roll vad jag gör eller vilken låt jag spelar, de kallar alltid sin egen takt pch låter trumman överrösta mina taktslag. Jag försökte leda in på en takt när de klappade lite halvtaskigt och fadeade sakta in själva klappen ifrån "We will rock you", ett flertal från deras supporters signalerade bryskt att jag skulle sänka då jag stör matchen. Hade de någon aning om att jag är partisk och försökte höja stämningen nu när vi faktiskt hade ett enorm övertag?

Så idag kör vi en liten mindre match med förhoppningsvis positiv publik som inte har en hatklubb mot mig, det lär bli roligt på ett eller annat sätt. Men annars står då musiken i centrum, jag recenserar "Röd" vid något tillfälle, om jag hinner så ska jag försöka få in Montt Mardiés "Skaterize". Jag ska även läsa igenom en text som ska skickas iväg och photoshoppa, med andra ord så är det vardag på gång.

0 Kommentar(er):