lördag 7 november 2009

Håll elden vid liv, än brinner huset

Ibland känner jag att man inte hinner med att spana in den vanliga mainstreamkulturen när det gäller pop och upptempo. Jag har helt missat att Pink släppt titalspåret "Funhouse" som ny singel, jag blev nästan lite glad då det är en ganska fucked up poplåt. Videon som ni kan också kan hitta nedan ger den lite mer energi så det exploderar i en stor freakshow. Det är en rolig kombination av den klassiska egoismen i videos och psykfaktorn där man är i en sagovärld med clowner (Alternativt mörker), så jag blir lite glad av att kolla på de tre minuter långa videon, man kan kalla det modern konst om man så vill.

Jag har också insett att nästa veckas topplista överartister jag lyssnat på så toppar nog Kent den ganska enkelt, det har blivit lite som en feber i mitt huvud. Det bokstavligen "Snurrar i min skalle" om någon förstår den vitsen. Jag ska skaka av mig allt ikväll och sen gå vidare mot nya äventyr, frågan är om jag kommer få sitta hemma eller om det faktiskt händer något roligt den här lördagkvällen. Jag känner att bara sitta och glo kan bli tråkigt i längden.

0 Kommentar(er):