lördag 14 november 2009

Så nära får ingen gå (Inte ens i jämförelse)

Foto: Enmilsten

Ovan ser ni hur nära jag kommer med mitt teleobjektiv, och tänk er då också att jag står uppe mot taket så långt bort från isen som möjligt. Det var väldigt intressant med hockey igår då de lyckades hålla sig glada, fram till kanske halva tredje perioden då avblåsningar skedde lika ofta som barnfödslar nio månader efter ett gigantiskt strömavbrott. Jag frös dock som jag vet inte vad och lät som en förstoppad kålrot (Jag har ingen som helst aning om vart jag fick den jämförelsen ifrån!) när jag gick in på gården och skulle prata om kvällen som gått. Nu är jag i alla fall inte särskilt förskyld eller snorig, men det lär komma nu när man väl sagt det och gjort någon högra makt påmind.

Jag är en timme ifrån dagens eftermiddag med jackor och musiker, något som jag förbannar mig över att gå med på att göra. Visst det är pengar, men min lördag är lika bortblåst som något annat som är bortblåst. Dock ska jag ta tillfället i akt att komma på bättre jämförelser då de jag har kan ha börjat spåra ut lite. Får känslan av att jag i stort sett bara jämför allt med helt bisarra saker. Eller är jag bara stor i orden?

0 Kommentar(er):