lördag 14 november 2009

Hemmakväll

Foto: EMI

Ännu en gång så sitter jag hemma, min mormor och morfar är här och tar hand om lillebrorsan och hunden medan jag bara sitter och ödslar tid vid datorn. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har rätt så lite i kalendern just nu. Det finns inget jag i skrivandets stund kan skapa, påverka eller pusha på för att få tiden att gå. Det är bara att lyssna på musik och ta det lungt. Jag har ikväll insett att jag måste börja lyssna på de där ikonerna man glömt, ett exempel är Jakob Hellman som jag måste låta få gå ett varv i mina högtalare snarast möjligt.

Men från gammal musik till ny, Pet Shop Boys nya jul-EP är något att se fram emot. "Christmas" som den ganska enkelt heter innehåller mycket gammalt, men i en ny tappning som verkligen lär fräscha upp julen. En cover på Coldplays "Viva la vida" utblandat med deras egna hit "Domino dancing" är det som i alla fall jag i särklass längtar mest efter. Även en ny version på den gamla jullåten "It doesn't snow on christmas very often" som var en gåva till deras fanclub i slutet på nittiotalet. "All around the world" ifrån nya skivan får också en touch av jul i sig. Allting samlat och paketerat på ett snyggt sätt. Av det jag hört ryktas när det gäller julmusik så är det här i särklass det skivsläpp som jag ser mest fram emot.

0 Kommentar(er):