fredag 13 november 2009

Fredagsmys?

Fredagar är lite av en kaosartad situation för mig, jag kom hem för en vart sen och ska återigen ge mig av om en timme och en kvart. Jag har ioförsig redan gjort det som ska göras och har allting klart för mig hela helgen nu, men att stressa iväg och inte hinna samla tankarna är lite smått jobbigt faktiskt. Det här ämnet är dock väldigt tjatigt, så ska släppa det och bara konstatera att det är kyligt och jag har full koll på läget för en gång skull. Ikväll så ska jag lägga all min tid på att vara vaken och skapa en liten plattform på internet, det kan ta ett tag men jag tror på resultatet starkt. Jag behöver någonstans att ta ut mina mer estetiska visioner och låta fantasin flöda. Här är man fast i vardagen på något sätt.

I övrigt så har jag lite nyheter om Nick Cave och Pet Shop Boys, självklart inte i samma om nu någon kände att det där inte bådade gott. Jag har tvåhundra affischer att slänga upp på stan och skolor på söndag samt måndag, och sist men inte minst så har jag en förkylning som att sig. Helt otroligt vad snorig jag blivit på ett dygn, Det kom som en smäll ifrån ingenstans.

Och innan jag glömmer det, jag fotograferade med mitt teleobjektiv idag. Resultatet och själva tanken på att jag kunde fotografera saker långt bort gjorde mig rörd.

0 Kommentar(er):