onsdag 11 november 2009

Popvärldens enda riktiga cyniker

Jag måste bara få mellanlanda, dagens intryck har varit så stort att jag verkligen tappat min talförmåga. Det händer sällan att jag bara känner att man vill gråta av glädje för att det bara gått så otroligt jävla bra, aldrig i mitt liv har en plan gått från att ligga på botten till att nå toppen på ett par timmar. Lyckliga tankar nu, och det är som en skyddande sfär kring det här. Mitt senaste glädjeämne heter Lady Gaga, och jag lovar att jag en dag ska göra en musikvideo som hennes senare. Jag har insett att hennes plan är genial, hon är ingen diva på långa vägar.

Inte på det inre i alla fall, för min teori involverar ett sorts hat mot den allmänna massan. Stefani Germanotta som hon egentligen heter har varit allt ifrån drogberoende till strippa och familjens perfekta flicka, nu är hon en enda actionfigur som redigerar sönder sina ögon och verkligen använder svart humor som sitt vapen. Hur man bara skriver "Bath house of gaga" på en vägg och sedan har små badkars-behållare med funktionen som en monster-krypta är genialt, att sedan bara vara så där snuskigt bjudande på sig själv att folk bara suckar och tycker att hon blir en jävla attentionwhore. Men där har vi planen!

Jag förstår inte att jag inte fattat det riktigt förut, men hon driver med kändisskapet. Första skivan handlar om fördelarna i ett så uppblåst perspektiv att man nästan spyr, det hela är dock döljt i ett dansbeat. Nu gör hon likadant men visar baksidorna, det som ingen vill veta om kändisskapet. Det är med en grym och rå stil som hon bara äcklar publiken med latexdräkter och porriga danser. Även oklanderligt bra produktplaceringar och med specialeffekter som säger allt så äger hon ut dagens popvärld.

Jag veti nte vad jag ska säga, det är så förträffligt genialt att ingen fattar. Hon är en bitch, en ren, elak och outtröttligt smart bitch.

0 Kommentar(er):