torsdag 12 november 2009

Mobilt

Det är aldrig bra när ens fingrar fryses ner och smidigheten i allt från att skicka ett sms till att trycka på tangentbordet försvinner och man helt enkelt får försöka sig fram utan känsel. Det är ännu värre när man ve att man ska iväg om en och en halv timme igen, hur ska man hinna tina upp så pass mycket så man inte blir till en bit is? Jag gör så gott jag kan och tar väl en vrålhet dusch som plåster på såren, jag måste få någonting gjort den här torsdagen. För efter dagens rätt så smaklösa kyckling på hemkunskapen och det snöpliga slut på den annars dramatiska filmen vi såg på so:n som vi fick uppleva så behövs någon form av uppmuntran, jag läser igenom mina musiknyheter.

Jag fick igår in ett privat tips som jag tyckte var väldigt, väldigt intressant då jag blev ombedd att blogga om det. Jag ser inga som helst problem i det då jag blev fascinerad över just själva grejen jag skulle blogga om, nämligen att musikern och singer-songwritern Jonna Lee är denna månadens artist hos Comviq. Och när jag först kollar igenom det hela så ser jag inte så mycket, men själva poängen dyker upp som en liten smygpryl allt eftersom. Youtube-videos tillsammans med turnédatum och en gratis , nyskriven låt av Jonna själv. Jag har lyssnat på "Ghost" och fått lite ljus i mitt höstmörker, det är den här popmusiken som typ Amanda Jenssen borde kunna göra. fast hon saknar den charm och känsla som vi hittar här, jag gillar det skarpt.

Och hur detta blir en bra sak för mobilföretaget har jag ingen aning om, det ser i alla fall snygg ut på skärmen när man klickar sig runt. Ta en titt här.

0 Kommentar(er):