torsdag 12 november 2009

Ät fett och socker (Tills du spyr)

Foto: Enmilsten

Ikväll har jag jobbat, detta betyder att mitt sockerintag höjts något kopiöst. Jag vet inte varför, men det finns allt ifrån chips till läsk, muffins, kakor, mackor och allt vad man kan tänka si att småäta på när man villar sig igenom en kväll på Wisby Strand. Det är lite läskigt när man tänker på det, jag vet inte varför riktigt bara. Hur som helst så är jag väldigt speedad och känner att jag skulle kunna göra det mesta, problemet är bara att jag inte har något att göra. Jag har ett par proejkt på gång, men inget som akut måste göras. Vilket stör mig, den enda fria tiden jag har och den kan inte fyllas med något som jag tvingats på.

Jag är alltså nu fullt ledig för kvällen och sitter som ett jhon utan någon som helst aning om vad jag ska göra. Det rullar musik i högtalarna och jag borde sova. Just ordet borde, det äcklar mig. Precis som jag borde lägga mer energi på att försöka förstå biologin eller försöka motionera och få ett intresse för hälsa. Varför ska jag försöka är nu frågan, kan jag inte bara göra det jag siktar på? För där försöker jag inte, där agerar jag snabbt och smidigt. Kvällen fundering alltså, "Why try when you just can do it?"

0 Kommentar(er):