tisdag 3 november 2009

Minnet och ångesten

Det var ett tag sen jag lyssnade på Her Space Holiday, nu var det dags att slå på världens skönaste låt "New kid revival". Jag minns när jag skulle beställa skivan och jag visste att det hette något med panda, kid och holiday. Alltså en bit av både album, låttitel och bandnamnet. Det blev rörigt för Mackan inne på Expert, men vi lyckades få till det till slut. Ungefär så minns jag det här albumet, det var även vid den gamla skivdisken om jag inte tänker helt fel. Ungefär så tänker jag när jag ser en gammal skiva jag köpt, när, var och hur typ. Lite halvt pointless men självklart intressant då det bevisar att jag har minne för obetydliga saker.

En annan sak, jag lider nog av sömnångest. För jag är trött och vill sova, men får panik varje gång jag går och lägger mig. Som om det skulle stoppa mig från att göra klart allt som behövs göras. Jag vet inte riktigt hur men det är bara lite ångestladdat att tänka tanken "Det där han jag inte med idag". Typ som mitt rum, det måste städas snarast möjligt. men nu börjar "Scrubs", så det får i alla fall vänta.

0 Kommentar(er):