tisdag 3 november 2009

Dansen gör låten

Det är för första gången på länge som jag är hemma före hela familjen på en tisdag. Jag njuter av hur man kan ha det så lugnt och skönt i allt ensamhet, troligen så är det hemma om ett par minuter. Jag sitter hur som helst och kollar in lite musiknyheter, nu i form av videos ifrån en viss megastjärna. Jag tror att alla någon gång har hört talas om Britney Spears och alla hennes skandaler, allt annat vore väl befängt. Det har spelats in en musikvideo till "3" som är den senaste singeln ifrån den här tjejen, och ni ska tro att jag är förvånad.

Vi ska gå tillbaka till mitten av det här decenniet då gaydisco var betydligt vanligare på dansgolven, alla kunde "Can't get you out of my head" utantill. Några kunde det senaste med Madonna, men självklart så dansade alla precis så som man gjorde i alla videos. Nu har Britney gått tillbaka till dessa rötter och skapat en ren dansvideo i en studiomiljö där man använt mest ljus och stolpar. Jag måste säga att själva grejen blir otroligt snygg, för jag är trött på alla dessa historier. Att vara på en cirkus, ett bröllop, i helvetet eller på ett flygplan känns helt ute. Man ska dansa och spela till musiken man gör, det är det stilrenaste man kan göra.

Jag kanske låter helt dum i huvudet med den här oldfashion-stilen är något av en favorit, vad är bättre att visa till musik än synkade danssteg eller ett snyggt bandsession ifrån en studio? Men rätt ljus, rätt klädsel och tillräckligt många vinklar så är det beroendeframkallade. Har man bara en kamera så kan man göra som Lykke Li och ta allt i en tagning. Länge leve dans-teve!

1 Kommentar(er):

Rezzie sa...

Älskar hennes nya låt :D