onsdag 4 november 2009

Återgivandets gåva

Foto: Enmilsten

Jag har idag blivit intervjuad, något som jag glömt berätta skulle ske idag faktiskt. För Magnus Ihreshog på kultursidorna i GT var idag förbi hos mig och pratade om allt från att vara tonåring till musik, det ska i slutändan bli två sidor i nästa fredags tidning. Och jag måste säga att det var väldigt mysigt att dricka vatten och vara så där djup som man kan vara då man sätter sitt ego i centrum och pratar om framtiden. Det snöade också ute, något som vi inte pratade om intervjun men ändå höll fokus på annars.

Något som var intressant att han skrev ner hela intervjun istället för att göra som andra och banda den, det blir en helt annan sak där man egentligen aldrig kan bevisa och exakt återge vad som sas i helhet. Sen vet jag inte hur pass exakt han skriver när det gäller mina ord, men det fick mig att tänka på vad som är enklast om man själv ska intervjua någon. Att bli felciterad är kanske det mest irriterande i hela världen då väldigt få upptäcker rättelsen.

Men nu är jag återigen ensam och väntar med spänning på resultatet, det är ju lite status att få vara med i en tidning som är tillgänglig för femtiotusen personer.

0 Kommentar(er):