söndag 15 november 2009

I drömmarna värld (Egotid)

Foto: Enmilsten

Jag har verkligen sovit länge idag, klockan halv två så slog någon upp dörren till huset och jag märkte att jag lämnats hemma med hunden. Jag tror jag hamnade i någon sorts drömtrans, för jag var så fokuserad på den att jag verkligen sov. Det roliga var att min dröm gick ut på att jag kollade efter "Need for speed" på Ica Maxi men hamnade i en liten skivhylla där det låg massor av bortglömda skivor. Jag kollade igenom alla tills jag hittade en plastficka med papper och en bränd cd. På den stod det att den tillhörde bandet som hettet någonting i stil med "The girls who were born to play on birthdays" som hade spelat på Gotland för flera år sen och då lämnat den, och jag tog självklart fram den för att kolla då jag kände igen namnet. Men skivan sat fastlimmat på ett papper. Men då limmet var torkat så tog jag bort den och såg att en liten lapp satt kvar.

I drömmen så hände då något väldigt märkligt, jag lade skivan på en tom hylla och tog bort lappen som resulterade i att den skivan sprack. I panik så låtsades jag om att jag inte sett den och fortsatte kolla bland skivorna. Men då kom en äkta kärring (Och då menar jag det) som feågade vad jag hade gjort med skivan, jag förklarade för henne som sedan sa att jag skulle reklamera den. De reklamation betyder något helt annat än vad det gjorde i drömmen får vi strunta i, hon tog fram en manual och sa att jag skulle betala nittionio kronor för den trasiga och gamla cd:n. När jag kom dit så satt pappa i kassan, precis som lillebror mitt emot.

Några nyvuxna hade handlat bröd och de pratade med pappas sm tog betalt då jag avbröt och berättade om skivan. Jag fick betala den. Och sen efter det så gick de nyvuxna, tog med sig skivan och sa "Men älskling, det här är ju frukostbörd". Jag vaknade efter det, just nu förstår jag inte riktigt vad drömmen gick ut på. Men jag ska i alla fall cykla till stan nu, så önska mig lycka till med affisheringen.

0 Kommentar(er):