måndag 9 november 2009

Go carol! (Internskämt och kalgomål)

Hur tar man död på en hel dag? Jo, först bestämmer man dagen innan vad man ska göra. När det sedan är gjort så går man och lägger sig för att invänta morgonen då man självklart misslyckas grovt med sin plan på att vakna i tid, där börjar det första av typ tolvtusen felsteg. Jag sover mig igenom såväl engelska som fysik innan jag får tillbaka mitt värdelösa biologiprov, jag får en ny uppgift där jag ska skriva om åtta grundämnen som jag väljer själv. Idrotten leds av en i klassen och man bara dör då det inte piggar upp en det minsta, för att inte tala om en fem-minuters lunch innan man skulle gå iväg till skolbion som ingen berättat om. Och utan glasögon är en tysktalande film väldigt intressant, så intressant att jag går ut och ringer polisen.

Där får jag veta att ett litet tillstånd kostar sexhundra kronor att ansöka, utan garantier för att det går vägen. Jätteroligt kan man tycka, men sånt är tydligen livet. Ungefär som att min iPod är i händerna på en rödhårig tjej som bor i stan, jag är fast med en guldfärgad liten nanosak. Det betyder att jag ikväll ska lyssna på någon annans musik och bara sakna mina tjocka musikspelare. Det är lite intressant att jag inte kan hålla i och använda den jag har nu då den är för liten och lätt. Nu sitter jag hemma, har inte gjort något av det jag skulle göra idag och måste fortfarande göra det.

Tanken var att jag skulle vara hemma vid tre när skolan var slut och direkt få allt överstökat så jag skulle kunna sova, nu har jag precis lämnat kristallnatten efter att ha varit med i kanske hundra meter och känner att ingenting flyter. Måndagar är bara början, snart kommer det riktiga ovädret.

0 Kommentar(er):