onsdag 4 november 2009

Ett berg av nyheter

Foto: Universal music

Det är roligt vad mycket som kan hända på en onsdag, idag så släpptes det ett underbart roligt album som jag måste få lyssna igenom ordentligt. Weezer och deras "Ratitude" finns numera tillgängligt på Spotify och det var intressant de små bitarna jag hört. Det lär bli en hel de lordspex och annat kul i riktig gladrock från den stora världen. Jag vet dock inte vart mina skivor som jag hade beställt är, både den nya med Name The Pet och den med Montt Mardié syns inte till. Antagligen så ligger de och ruttnar på något lager, eller så har de precis paketerats och skickats iväg.

Min första pressrelease på det här nya programmet jag har blev idag ny pop ifrån Shakira, den andra singeln ifrån det kommande albumet "She wolf". Namnet är så enkelt som "Did it again" och får mig att tänka på Madonnas beats ifrån "Hard candy" och sliskig sång ifrån Fergie. Men det är en godkänd låt av Pharrell, en av de bättre produenterna i dagens divpopsamhälle. Fast frågan är varför den inte blev första singel? Mycket enklare och mer hitsäker än titelspåret och första singeln "She wolf" som kändes helt överdriven och äcklig.

0 Kommentar(er):