söndag 8 november 2009

Bekämpa gift med gift

Den här febern fortsätter, att alla bara lyssnar på "Röd" och går tillbaka i arkivet för att känna nostalgin flöda genom kroppen. Jag har också hamnat i den här febern, det är lite av en psykos som inte går att släppa då det inte spelar roll vad man gör, det hela slutar med att man sitter och lyssnar på Jocke Berg. Jag tror och hoppas jag kan komma in på andra tankar någon gång den kommande veckan, annars så är det kört för min del tror jag.

Och jag har faktiskt gjort ett litet hjälpmedel för att bli av med abstinensen som härjar, en spellista där jag sammanfattat Kent ur min synvinkel. Det är äcklig många låtar, min trettiotre favoritspår ifrån nittiofem fram till idag. Man kan märka vad det är som går hem hos mig, och vilka album jag lyssnat mest på. Det är som att jag kartlagt mig själv i ett annorlunda perspektiv. Vad ska texterna handla om? Hur ska melodierna gå? Jag ska noga studera det här själv faktiskt, nu har jag bara plockat fritt ifrån en bibliotek av spår. Vill ni pckså ta en titt så klicka bara på länken nedan.

Dagens Spotify-lista: "Best of Kent"

0 Kommentar(er):