torsdag 5 november 2009

Alla vet att stormen kommer

Foto: Enmilsten

Det är ju jätteroligt att det har snöat, för då är så gott som all min frihet borta. Cykeln är ett färdmedel som inte längre kommer kunna existera på grund av halka och ett visst motstånd, jag kan ioförsig idag ta bussen tio minuter innan vi börjar men det känns som om jag gett upp för lätt då. Och det är lite lurigt det där med att planera sitt färdmedel då man aldrig vet hur pass länge snön kommer ligg kvar, det lilla lagret som knappt täcker marken kan antingen frysa på och ligga kvar i dagar samtidigt som det ökas på hela tiden. Eller så försvinner allt över en förmiddag och det är samma höstväder som innan efter det.

Men nu släpper vi snön, den är fin så länge man slipper vara ivägen för dess herravälde. Just nu är jag mest trött och fundersam på vad den här dagen egentligen har att erbjuda. För imorgon så är det spanskaprov, vilket betyder att ikväll så råpluggar i stort sett hela klassen. Inklusive mig då jag behöver kunna någonting om allt det här med perfekt, gerundium och allt vad grammatiken nu har för beståndsdelar. I eftemiddag så ska jag fika och berätta för folk om Wisby FM:s "Sms-a-long" och planera lite då de fått en klar inblick i projektet. Med andra ord så gör jag inget annat än att förbereda för kommande stormar , och det känns som jag gjort exakt samma sak hela livet nu.

0 Kommentar(er):