onsdag 30 september 2009

Sick, sick, so sick

Jag har åkt på influensan, det finns inga andra alternativ. Eller jag är ju inte magsjuk, men min hals, min näsa och mitt huvud är helt svullna och täppta. Det värker som jag vet inte vad och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det. Dock så lär jag gå till skolan idag, det är en sån där grej som man lär behöva idag trots att man verkligen inte borde. Hur det utvecklar sig är egentligen bara att se, jag blir ju verkligen aldrig sjuk och antingen så försvinner de direkt eller så har jag två-tre dagar som jag får stå ut med när jag väl blir drabbad. Jag måste antingen ha ett väldigt bra tålamod eller ett immunförsvar som heter duga.

Igår kväll så upplevde jag också något så klaustrofobiskt, äckligt och motbjudande att jag höll på att få hjärtklappning. Den där livsessionen med The Knife var verkligen inget att leka med, man blev rent av rädd för dess äckliga effektgalleri. För med ett par kameror, en projekter och massa ljus så fick man nästan epileptiska anfall i kombination med att psyket i stort sett demonterades under ett par korta sekunder då man inte vant sig. Men det var otroligt bra, nästan äckligt bra när jag tänker efter. man blir dock lite fundersam, för det finns glad publik som applåderar vilt mellan akterna. Kan någon ge mig deras orädda och förmodligen ovanliga diagnos redan nu?

0 Kommentar(er):