tisdag 29 september 2009

Det man inte dör av (Det kallas för hockey)

Foto: Marianne Stuxberg

Jag funderar på hur man blir av med problem, eller egentligen hur man bara glömmer att de finns där för att man inte orkar göra något åt dem. Så nu sitter jag här och låtsas som om ingenting har hänt, med mitt nyduschade hår och ännu en live och ny låt ifrån Markus Krunegårds kommande två album som ni kan lyssna in här. Jag väntar in onsdagen och dess skivsläpp, trots att jag inte har beställt något så kan man alltid ta en titt på Spotify. Annars är det som vanligt, precis som vanligt. Jag importerar skivor till mitt bibliotek, läser en blogg och kommenterar något löjligt på Facebook. Min favorit Clara Hagman behöver vi inte nämna, jag känner redan att ett nederlag är påväg emot mig.

Men nu så ska vi avsluta den här kvällen innan en dag av idrott, engelska och helvetes andra många lektioner kliver in i bilden. Jag hatar onsdagar, precis som jag hatar tisdagar och måndagar. Men på den positiva sidan så är det snart torsdag, och sen fredag då man ska spela skivor på hockeyn och sedan kolla om det program vi numera inte nämner vid namn tagit in min favorit igen. Annars så lär jag nöja mig med att se på svettiga hunkar glida runt efter en liten puck varje fredag.

0 Kommentar(er):