söndag 27 september 2009

Serverat på rosa fat


Foto: Enmilsten


Då var man återigen tillbaka i söndagen, och det enda löfte jag har är att inte lämna Vibble för allt i världen. Jag ska bara ta och sitta i friggeboden och mysa med musik och skriva lite, jag undrar om jag kan ta med mig en chailatte ut eller om jag måste klara mig på luft och damm. Och appropå chailatte så var jag och Jesper igår på det där caféet i innerstan som öppnade någon gång i vintras, alla som bor på Gotland vet nog vart Kränku ligger och har hört talas om den nya inglasade affärsgrottan bredvid. Iallafall så beställde jag en speciell varm choklad där man fick röra runt en stor pyramid av choklad i varm, skummad mjölk till den smält så man kunde dricka det. Jag kan inte beskriva hur gott det var med bara ord, men det var iallafall gudomligt gott. Så veckan som kommer så ska jag ta min dator och sätta mig på ett café, eller så kanske jag gör det under praoveckorna då jag har för mig att jag är ledig på onsdagar.

Det skulle också vara roligt att öppna ett eget café, där man fixar en internetuppkoppling, en dikret ljudanläggning och bara myser till det för alla kreativa. Man kan spela Billie Holiday som de gör på Hedbergs bok & musikcafe eller kanske ha en liten trubadur i något hörn. Det skulle iallafall vara roligt att ha en harmonisk plats där man bakar egna scones, blandar lassies och har allt det där speciella och inte alls exklusiva som vissa caféer har. Det skulle bli så mysigt och inte alls någon framgång att man äter det som inte sålts och som måste slängas för att behålla den lilla vinst man har. Men det här är bara en dröm i prototypstadiet, så vi kan väl vara lite tysta om den?

0 Kommentar(er):