lördag 26 september 2009

Författande och förutfattade meningar

Foto: Okänt

Jag är trött på Spotify-listor, fast bara de där man har typ samma artist tjugo gånger innan man tar en annan artist tjugo gånger och någon annan liten låt mitt emellan. En annan sak som är på tapeten är Facebook, för jag ska nu skriva en bok som ska krascha Facebooks servar så jag blir världskänd och avrättad. Anton hade någon teori på det iallafall, men det hela slutade i meningen "Oh, can you handle me the book where I write diwn those who booked the big book of facebook". Och för att svara på frågan "Hur många book är det i detta" så säger jag noll, då det omöjligt finns en enda chans att man kan få till ordet "Detta" om man ska blanda in "Book". Nu är jag hemma, och det har varit en inspirerande kväll.

Så nu ska jag hitta Word 2007 någonstans i världen och installera detta på min laptop så jag kan skriva lite med världens bästa typsnitt. Jag vet inte varför men jag klarar inte av att använda annat än Calibri som även kallas för brödtext. Det är på något sätt min standard, och jag blir förbannad varenda gång som jag måste använda Arial eller Times New Roman. I åttan så förstördes alla mina arbeten då jag var tvungen att konvertera allting till något av ovanastående när skolan bara hade Word 2003. Det kanske är en små- och smaksak, men jag tycker det är viktigt.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Varför inte använda Open Office i stället. Den är gratis och finns att ladda ned från PC för alla.
Kanske finns den också på den skiva du fått därifrån. Där hittar du också Calibri