söndag 20 september 2009

See this! (ORDVITS!)

Foto: Enmilsten

Jag behöver en bättre förvaringslösning för mina skivor, just nu ligger de i backar, skötbordslådor, en och en på ytor, bakom soffan här i friggeboden och i högar på golvet. Jag har absolut ingen aning om vart alla ska ta vägen, och när jag försöker få ordning på det så blir det bara krångligt och rent av omöjligt att hitta det man ska lyssna på. Funderar på om IKEA har lådor där man kan få plats med kanske tio skivor, då skulle man kunna märka alla med en bokstav och sedan ställa alla artister och band som börjar på just den bokstaven i just den lådan. Men då skulle jag ioförsig få en helvetes massa lådor, men det är väl bättre än inget? Just nu så har jag iallafall tagit mig tid att hitta Nick Cave & The Bad Seeds med "Dig lazarus dig", en skiva vars titels betydelse jag redan gått igenom en gång i ett inlägg, och dessutom ett inlägg som jag inte ens själv kan hitta.

Men jag älskar mitt skivbibliotek, det är så skönt att ha allting så nära till hands som en analog liten hårddisk. Jag får dessutom Taxi Taxi! med "Still standing at your back door" och Pearl Jams "Backspacer" på onsdag. Senare i höst, närmare bestämt den fjortonde oktober så landar båda Markus Krunegårds nya album i brevlådan. Och av ren nyfikenhet så måste jag fråga vilka som tänker handla båda och vilka som tänker skita i det totalt och införskaffa Wolfmother med "Cosmic egg" som släpps samma datum.

0 Kommentar(er):