söndag 20 september 2009

Vad kostar Laila Bagges röst?

Foto: Magnus Jönsson

Det finns massa små detaljer i "Idol". När jag idag såg reprisen av fredagens program så kunde jag konstatera en sak, Anders Bagge och Andreas Carlsson har bytt plats vid jurybordet då de förra året satt vänster respektive höger om Laila Bagge (Utifrån tittarnas synvinkel). Appropå Laila Bagge så skulle jag ge allt för att ha hennes garv som ringsignal, det låter så otroligt rent och högljutt på en och samma gång. Men nog om juryn, för jag har en till älsking i "Idol". Precis som Clara Hagman så tog Joy Himmelmark mitt hjärta med hennes äkta image och det som gör en gitarrtjej till något annat än en vanlig gitarrtjej. Jag skulle kunna ge bort min hemliga våta homodröm (Det finns alltid en i varje "Idol"-år) Gabriel Brandes för någon av dessa den scen som jag står längst fram på och är lycklig över att ens vara där.

Gabriel kunde sin grej, och jag vet inte hur städad och schysst man kan vara innan man hittar någon bieffekt någon annanstans. Han ligger iallafall på gränsen, och det är så nära över kanten att en vindpust skulle kunna skapa en våldsam allergisk reaktion på grund av renlighet. Jag skulle kunna gissa att han inte har världens bredaste genrékunskap och förmågan att variera i huvudet, men det är bara en gissning.

Men låt oss lämna det här nu, för jag har beställt fyrahundratre burkar med kakor plus elva smakprovsburkar som vi i klassen nu ska kämpa med att bli av med en månad framöver. Pappa har också låtit fixa en större lokal när vi i höst ska försöka ha ett stort disco för högstadiefolk över hela Gotland, det enda problemet jag kan se är hur vi ska få folk att verkligen vilja komma. Gotlänningar (Gamla som unga) har förmågan att vilja spara på slantarna in i det sista och därför väljer de att inte gå på publika evenemang bara sådär. Men på fastlandet har jag sett nattklubbar som öppnat upp för ungdomar med riktiga och totalt överbelysta "disco-discon", ja ni förstår vad jag menar. Varför kan inte vi också ha sånt på lilla Gotland? jag vet att man har försökt och att det varje gång har varit ett grovt misslyckande då alla ungdomar tröttnat efter ett par gånger.

0 Kommentar(er):