onsdag 30 september 2009

Poptjejer i en stor röra (So sick of lovesongs)

Foto: Enmilsten

Några mackor, ett tiometerslopp mot toaletten som visade sig vara falskt alarm, sex timmars sovande och en ny flaska näsdroppar senare så sitter jag här vid datorn. Familjen är hemma och jag mår inte så värst mycket bättre, det lär också bli så att jag är hemma imorgon om inget väldigt mirakulöst händer. Den första som kommit med lite form av socialt umgänge via nätet efter den här dagen är Rickard, som påminde mig om den där gamla godigen Lisa Miskovsky. En tjej som jag har träffat och sett live, underbar trots att alla tröttnat på henne efter "Mary" (Som hon gjorde helt underbart live). Vart hon tog vägen tror jag är en väldigt intressant historia, jag får se vad som är på gång för henne just nu. Nostalgitripp med "Fallingwater" får bli eftermiddagens roliga, om man inte vill stirra på mitt fina "sjukface".

Men en annan tjej, eller två andra tjejer som är på gång. Jag har båda här i mailen, en som ska komma med ett nytt album och en som troligen drar till Japan. Namnen är Amanda Jenssen respektive Miss Li, och jag känner ganska positiva vibbar. För "Happyland" är en solklar hit som än så länge hyllats, ett gammalt disco i modern tappning. Jag undrar om hon själv visste om detta när hon sjöng "Tainted Love" i "Idol", för precis som kritikerna säger så låter det som "Knock on wood" på pricken. Hon gjorde också en duett med Miss Li på den senaste plattan, och "Bourgeois shangri-la" har används för att nu lansera den nya Ipod Nano. Detta betyder att japanerna har fått upp ögonen för denna tjej ifrån Borlänge. Vi är nu inne på denna andra lilla tjej som också snart är med i den nya Volvo-reklamen, fast med den gamla hiten "Oh boy". Så nu reser hon iväg och turnerar utomlands, Tyskland sägas bli ett stopp som hon gjort och gör återigen.

0 Kommentar(er):