onsdag 23 september 2009

Pop och storstad

Amanda Jenssen släpper en ny singel, "Happyland" lär ligga på Spotify, Youtube, Piratebay osv. osv. inom kort. Jag blev faktiskt först lite osäker när jag hörde en bit av låten på reklamen och inte riktigt kunde placera vem och var jag hört det förut. Som tur var så började den manliga speakerrösten plötsligt tog i för fulla muggar så jag höll på att flyga av stolen. Nu så sitter jag här och tänker mig tillbaka till vintern för två år sen när Amanda Jenssen faktiskt var med i "Idol" och ramlade på målsnöret, hon var rätt så normal när jag väl började tänka efter. Men popstjärnan gör alltså snart en snabb comeback ifrån "Killing my darlings", jag är faktiskt lite spänd på det. Jag minns hennes framträdande med John ME P3 Guld, trots att det är den enda låten som John ME gjort bra så kompenserar den alla tvivel på albumet.

Gymnasiet ligger på tapeten igen, och jag har nu mer eller mindre verkligen bestämt mig precis vart jag ska och så. Så om det nu går som planerat så säger jag adjö till Gotland och hoppas att Stockholm välkomnar mig med öppna armar, om jag ska plugga i Nacka, Årsta eller norra delen av stan vet jag dock inte då det beror på vart jag kommer in. Men en sak ska ni veta, jag är fett taggad! Jag har lite mer detaljer om skolan som jag delar med mig av en annan gång, men tydligen så har naturkunskapsläraren forskat med astrofysik en gång i tiden.


3 Kommentar(er):

Anonym sa...

Hopporörrö! Vilken låt hörde du i vilken reklam var någonstans?

Kram

cassandraljungdal@hotmail.com sa...

Vart hörde du Happyland? Vilken reklam var det, eller radiostation? Och vad sa de i reklamen? Tacksam för svar. /Cassandra

Ellen sa...

och var hördes detta? svaret är guld värt!