måndag 21 september 2009

Plötsliga comebacks?

Foto: Universal music

Av någon anledning så har jag vetat det här jättelänge, eller jag har på något sätt lyssnat och i mina tanknar tänkt att Weezer snart borde släppa ett nytt album. Men tro det eller ej, väntetiden till albumet som fram tills i fredags var helt namnlöst då man fastslog titeln "Ratitude" är inte längre än en månad från och med löningen den tjugofemte. För ett tag sen så släppte gänget en livecover där man blandat de två stora hitsen "Kids" och "Pokerface", videon som ligger upp bandets egna Youtubechannel är klockren. För alla er som tycker att MGMT sjunger som plastiga och nasala klockradios förenat med gafflar mot porslin så är det här ett mycket bättre alternativ, och om amerikanska divor inte heller faller en i smaken så är ni hela vägen hem. Ni hittar videon allra längst ner i inlägget.

Här hemma hos familjen Sten-Sundberg så brakar helvetet lös när vi nu ska införskaffa nya soffor och de gamla ska delas ut så har vi en lillebror som är förtvivlad, det är nämligen orättvist om jag ska få en extra fåtölj förutom soffan ute i friggeboden och han bara får en soffa i teverummet. Små barn (Lillebrorsor) är jobbiga, så nu väntar jag bara på att få bära runt på gamla vardagsrmsmöbler (Vilket jag älskar). Så allting jag tänkte gör idag, typ se på teve och bara ta det lugnt får vänta en stund då det blir hus i helvete. Och appropå det, kommer den underbara lördagsunderhållningen med Sofia Wistam någonsin tillbaka?

0 Kommentar(er):