måndag 28 september 2009

Monday morning

Har jag inte redan bloggat om bandet Hockey? Jag tror iallafall att jag gjorde det i våras, för läste nyss den väldigt, väldigt, väldigt gamla pressreleasen och insåg att de verkade ganska tråkiga. Men vad gör man när något är så pass ointressant att man måste göra varje detalj intressant för att någon ens ska vilja tänka tanken att läsa klart? Anders Teglund fick i uppgift att skriva om Hassle, något som var praktiskt omöjligt. Trots att hans album är klockren i sin vattenpölsutformning med producenter som ligger bakom andra små stjärnskott så gick det bara inte, folk tröttnade direkt. Om ni läser tidningen Groove (Som finns gratis lite här och var överallt i hela Sverige) så kan ni läsa denna historia, vilket rekommenderas varmt.

Schemat för dagen ser illmarigt ut (Illmarigt är för övrigt dagens ord), jag ska ha den där idrotten som jag inte kan hitta någon form av nytta i. Tanken som slår mig är att ämnet egentligen bara är en lektimme för sportälskade, det är egentligen inget ämne. Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men ska man inte lära sig att försöka få upp en intresse för motion samt få pröva på alla sporter istället för att spela fotboll en av tre lektioner? Jag tror att det fanns en tanke dock, men den försvann någonstans halvvägs genom utvecklingen. Iallafall, idrott är fortfarande inte kul och lär aldrig bli. Dock så skulle jag vilja ha ett löpband, jag tror det kan vara rätt kul och fridfullt. Illmarigt var dock ordet, hela den här dagen känns på tok för illmarig.

0 Kommentar(er):