söndag 27 september 2009

En monolog och prickar framför ögonen

Foto: Enmilsten

Jag har verkligen bara gjort kreativa saker i en timme nu, men min mamma sa att jag inte skulle komma in för sent och så. Därför avslutar jag nu min söndag med ett blogginlägg och en skiva. För jag har nämligen hela mina kväll nu lyssnat på musik, bytt skivor och nu tillslut fastnat med Lykke Li. Jag har även skrivit en text, och tagit kort. Texten har jag egentligen skrivit tio gånger innan, men aldrig blivit nöjd. Så nu är jag halvvägs och fattar inte ens vad jag håller på med, det är liksom en tankemonolog i en dröm som är helt urtrist. Jag ska dock skriva klart den så jag kan maila allting till någon på den där världsarvsgruppen imorgon innan tre. Men innan det så är det sömn som gäller, ni ska få läsa ett litet stycke ur min monolog och även se på mitt extremt trötta arbete i Photoshop. Här får ni ett utdrag ur min kommande, helt värdelösa text "Monolog i Visby".

"Nu gäller det att hitta ett café, jag använder fortfarande min tankeverksamhet till att lista ut varför jag är i stan så här tidigt en lördag i oktober. Jag kommer dock ingen vart och fortsätter genom Adelsgatan, vart tog egentligen den där lilla och helt unika leksaksaffären även? Jag minns att det en dag bara stod en massa väskor där, inte alls lika roligt för ett barn. Om man blundar så kan man fortfarande minnas alla dagar här, bland annat den årliga mannekänggången, julmarknaden, medeltidsveckan, boksigneringarna och sist men inte minst alla gånger man gått in på Solkristallen bara för att se alla roliga prylar och höra den konstiga musiken. Det är egentligen ganska töntigt, men alla har väl köpt sig en sten efter sitt stjärntecken där någon gång? Det finns mycket intressant när man går längs med strövet, de kullerstenarna man går på förgyller även upplevelsen."

0 Kommentar(er):