måndag 28 september 2009

Horrible mardrömsdag

Gotland är någon världens värsta ställe att bo på, det är så illa att man inte ens kan skriva en ordentlig text om den. Jag lyssnar just nu bara på Felix Västerhamn och hans Myspace där man kan höra alla hans låtar streama, efter en totalt värdelös dag så hjälper det faktiskt lite. Får så som det stod på Twitter, det finns inte en enda snygg väskjävel för killar på ön. Jo vi har Converse och Björn Borg i såväl rött som svart, men loggorna är så otroligt stora att man kan stå på månen och ändå tvingas bli slagen i nyllet av deras fulhet. Jag går numera runt med en ICA-kasse och stolt bär på såväl glasögon som mobil och även gympakläder, funderar på om jag kommer behöva införa "Dagens Ica-kasse" här. För att komma till saken, jag sprang runt på stan i två timmar och försökte fixa den där väskan som inte fanns. Från Team Sportia ända till den sista kläd- och accessoaraffären på Adelsgatan, man kan inte vara mer trött och förbannad än jag.

Kan ni gissa vad vi hade på idrotten idag? That's right, fotboll. Men höstvädret är här, vilket jag tackar ödmjukt för. Så jag kan bara sitta inne och göra det jag gör bäst, vara kreativ och fantisera. Men som jag nämnde någonstans i början av inlägget så är det totalt omöjligt att bli klar med en kulturell text om våran kära världsarvsstad, och jag vill inte lämna in mina halvfärdiga. Sen att jag skulle ha mailat in en text idag vid tre skiter jag i, för jag är inte på humör. Felix Västerhamn är däremot underbar, när kommer skivan?

1 Kommentar(er):

Marie sa...

Mycket negativt i dina tankar hela tiden tycker jag..
Finns det inte lite positivt du kan skriva om så det lättar upp lite.
Man undrar hur du mår egentligen.
Mamma