torsdag 24 september 2009

Hårdrockare klämda mellan avancerad kareoke

Foto: Warner Music

I glädjelandet är alla glada och perfekta, Amanda Jenssen har sin nya singel "Happyland på g som ni kan höra här redan nu (Tack till public service). Annat som man kan vara glad över är KISS och det nya albumet "Sonic boom" som släpps den femte oktober, för det var faktiskt elva år sen sist nu. För "Psycho circus" ifrån 1998 är faktiskt ett album som till och med jag har under ett lager damm någonstans. Och förutom de elva nya mästerverken som skivbolaget beskriver dem så finsn det även lite mer exklusivare och välfyllda versioner att köpa, där ingår bland annat dvd-material och en extra skiva med det bästa ifrån den översminkade rockgruppen. För att citera Paul Stanley som uttryckt sig om albumet, "You wanted the best, you got the best!".

Tillbaka till "Idol" då där sjutton av mina tjugo favoriter finns kvar. Jag har nu handplockat ett par som jag öppnat ögonen för och verkligen hoppas på att de trots ett idiotiskt upplägg får ta sig till finalen. Jag sörjer Felix Västerhamn, för jag vet att han skulle kommit långt om det inte vore för denna ovannämnda orsak. Men bland de killar och tjejer som är kvar så vill jag ge eloger till Clara Hagman, Joy Himmelmark, Lorenta Lindblad, Thilda Söderström, Reza Ningtyas Lindh, Gabriel Brandes, Eddie Razaz och Carl Chapal. Även så vill jag lite smått hylla Antonia Szabo då hon är den enda tjej som gjort Christina Aguileras "Hurt" rättvisa. Var det nio personer? Då har ni mina favoriter hösten ut, jag är så otroligt bestämd och tänker inte låta juryn göra några andra val.

0 Kommentar(er):