torsdag 24 september 2009

En samling duktiga människor

Foto: Sony music

Jag ska ha den nordiska Cohen-samlingen då den släpps nästa vecka. Efter den lilla förhandstitt jag kollat på så är jag helt såld, och gud vad Sophie Zelmani är bra! Jag har funderat på att köpa hennes plattor, för den fridfulla men långtråkiga spelning hon gav på Wisby Strand var väldigt vacker. Iallafall, den trettionde september så rusar jag till skivaffären och hämtar den här underbara skapelsen med vartenda litet guldkorn ifrån våra snöiga och kyliga landskap. Ni som vill kan kolla på den lilla förhandstitten nedan, det är sannerligen en nyskapande och unik skiva. Och appropå unikt, Gustav i min klass berättade nyss för mig att han resan sålt tolv burkar kakor. Och det roliga är att han fick dem för en timme sen.

Jag har idag haft en av mina slappaste dagar på länge, det har i stort sett bara varit bokläsning och iPod när jag suttit och haft jour i spelrummet. Eftersom det inte finns några rutiner eller liknande så stängde vi när ingen lärare skulle komma på ett ganska långt tag och tog lunch, sen öppnade vi fyrtiofem minuter senare och fortsatte med att inte göra någonting. Det roliga är att jag nu har sovmorgon imorgon och sedan ska upprepa samma sak igen, det kommer bli otroligt kul. Men först så väntar en hemma-torsdag. jag ska förmodligen smuggla en låda kakor som jag ska behålla och sedan bara lyssna på musik. PSL har massor med roligt material på framsidan av bloggen nu, kan bli något jag ska syssla med någon timme framåt.

0 Kommentar(er):