lördag 26 september 2009

Dödsstjärnan skiner inte, men det gör himmelrikets invånare

Foto: Enmilsten

Ibland är det bra att andra kommer med förslag med vad man ska lyssna på, men de allra bästa fynden gör man på egen hand. Dock är Clara inte alltid bäst på det, men hon lyssnar faktiskt på asmycket bra musik ändå. Nu har jag på hennes order gjort en lista som ska få henne att breda ut sig ännu lite mer, för hon kan ta och trycka in Patrick Wolf, Jens lekman och Florence + The Machine i varsitt hörn. Jag har blandat, trixat och tänkt igenom vad som är riktigt bra. Resultatet ska jag nu förklara ganska ingående.

För att gå på moln är svårt, även om man har den mest ultimata skivan framför sig och den bara lyser igenom. Men när man väl går på molnen, eller varför inte bara den blåa himmelen så är det nästan omöjligt att komma högre. Men med The Bear Quartet, Gang Gang Dance och JJ så kan man lyfta med en rymdraket. White Lies, Lissie Trullie och Friendly Fires är ultimata piller för den som går på nedåtjack, Fever Ray ger en mardrömmar och då om man tror på svarta hål så borde man i slutändan hamna uppe i den svarta och klara rymden. Det mesta jag nämner här har jag nämnt flera gånger här på bloggen innan, men om man varit så pass dum att man legat på latsidan och inte dammat av läsglasögonen så får man här alltså en andra chans.

Så om ni inte nöjer er med att gå på molnen och himmelen, sikta då högre mina kära vänner. Nu ska vi till rymden, det är där Skywalker hör hemma. "Walk on this skywalker"

0 Kommentar(er):