söndag 23 augusti 2009

What goes up comes down

Min iPod har nu slut på batteri, och precis som en strandad val så har jag ingen dator där jag kan ladda den. Detta betyder att jag får underhålla mig själv genom att tänka på låtarna och hur de går, har jag tur så kanske jag kan se på en film i en bärbar dvd-skärm på vägen hem. Men innan det så ska jag till Liseberg, den gröna kaninens onda imperium. Min lillebror var där igår och han åkte då bland annat "Lisebergsbanan", någon svängande sak och håll i er, "Balder". Jag satte i halsen och förlorade medvetandet bara av att höra det, så nu på morgonen frågan han om jag också skulle åka den idag. Jag kommer förmodligen hitta ett trevligt litet café där jag kan smutta på en kopp chai latte resten av dagen.

Sen så bär det av hem mot ön, efter tolv inatt så lär jag sitta hemma vid datorn lika sömnlös som vanligt. Imorgon ska jag nämligen vara med i köket på skolan och medverka i det här "Matakuten" som drabbat just oss på våran lilla kommunala skola. Det kan bli lite intressant faktiskt, men jag slipper biologin så jag är hur glad som helst. Nu ropar pappa på att vi ska packa och förbereda oss för nöjesfältet, hittade en video på Youtube som fick mig att bli påmind om en bergochdalbana jag fick åka när jag gick på mellanstadiet. Pappa lurade upp mig i den, såklart.

0 Kommentar(er):