måndag 31 augusti 2009

Rest in peace glasses

Foto: Enmilsten

Jag måste samla mina tankar, för det har varit rörigt idag. Det har varit glasögonbågar som gått i delar, lappar som delats ut, saft, kyla och sist men inte minst rasism. Om vi börjar från början så har jag idag ljugit för att slippa betala pappersavgiften för att alla tjugotre exemplar av brevet angående klassresan som jag skrev ut i bibilioteket idag, det är alltid gratis så länge det inte handlar om privat bruk. Sen så ägnade jag en timme på stan för att fika själv och desperat letat upp bekanta för att mina glasögon varit defekta redan i fabrikstillverkning och behövde få en snabbreparation så jag kan ha något par medan jag väntar på ett nytt felfritt par bågar. Jag kan där alltså understryka att det inte var mitt fel att de gick sönder, och att det var väldigt kallt att cykla hem ifrån stan iklädd t-shirt vid fem tiden.

Det hjälper inte heller att man dör av att man druckit typ en liter saft i skolan och nu behöve gå på toa, hela vägen hem till Vibble var en riktig pina. Jag började samtidigt även tänka på att jag nu under en hel vecka ska kräva ifyllda lappar angående våran klassresa, tänk att på fredag behöva sucka över att man saknar hälften av lapparna och nästan stryker ihopknycklade formulär. Det kallas en illa behandlad byråkrati, inget kan ske förrän alla formulär är ifyllda och då väntar ännu mer förhandlar om mer formulär som ska beställa varor där man fyller ordrar och beställer med formulär. Låter det krånligt? jag ska bara samla mig så tar vi rasismen sen.

0 Kommentar(er):