lördag 22 augusti 2009

På popjakt med modeinrikting

Samma gamla stopp, samma gammla vägar och samma gamla skog. I tre eller fyra timmar så upplevde jag så många deja vús att jag höll på att få fnatt. Jag kände igen varenda liten sväng på vägen mellan Oskarshamn och Göteborg, något som skrämmde mig totalt ifrån vettet. Så nu sitter jag här framför Scandic Opalens enda dator för gäster, helt underbart att den finns här. Jag minns faktiskt när jag förra året bloggade här ifrån om min upptäckt, hur jag hade hittat Topman. Det är ofattbart att det var ett år sen, min bästa hårdag någonsin och en hel stad som väntar, jag funderar fortfarande bara på varför jag inte har med mig någon. Det är faktiskt mycket roligare att upptäcka och resa med någon som man kan flumma lite med, annars måste man vara fullt seriös vad man än kollar på.

Men hur ser schemat ut idag? Pappa och Casper har gått till Liseberg, så jag går åt motsatt rikting och letar upp centralstationen som har en av stadens mest klockrena skivbutiker. Jag har faktiskt med mig några gamla plattor av typen pop och svensk skitmusik som kanske kan bytas ut, jag vet inte hur hårda regler det är på vilken sorts skivor som får bytas in. Det blir självklart ett besök på Topman, det är lite därför jag faktiskt är här i Göteborg, jag ska även hitta Cheap Monday-butiken jag aldrig hittade förra året. Om jag hittar några indieplatser som kanske är lite musikaliskt historiska så lär jag väl stanna där med kameran en stund, allt handlar om att fråga folk i staden vart man ska gå idag.

Fråga: Ligger Sincerly Yours här i centrala Göteborg?

0 Kommentar(er):