lördag 22 augusti 2009

En stad med för många gator


Foto: Mikael Miettinen

Jag har hört en av killarna i The Tough Alliance spela digitala trummor live. Eller jag hörde egentligen bara själva slagen på de digitala trummorna när jag idag passerade Fjällgatan 3 D där Sincerly Yours har sitt "kontor" placerat. Hur som helst så gick jag förbi där då jag efter flera försök att förstå mig på bussarna och spårvagnarna i stan gav upp och började gå ifrån centrum till Järntorget och sedan vidare via Långgatan till jag vet inte vad. Det handlade om långa avstånd iallafall och när jag sen skulle tillbaka så lurade jag upp mug själv i "Gunnar Karlssons trappor" där man vid toppen inser att man aldrig kommer tillbaka till centrum hur man än gör.

Jag hittade iallafall som belöning för allt slit och alla steg jag tog en skivbutik där jag kunde byta in skämmigt dåliga plattor och köpa bland annat Okkervill River och Franz Ferdinand. Och med ont i benen så ska jag nu ta det lite lungt på hotellrummet i åtminsonde två timmar innan något annat kanske börjar hända. Kvällsmat och barnvakt är vad som verkar stå på schemat, men man vet aldrig vad som kan hända i Göteborg Jag önskar jag kunde bjuda på bilder, dock så har jag förlagt min sladd till datorn igen.

1 Kommentar(er):

Ida sa...

Du kom med stor sannolikhet upp till stigbergstorget i majorna kanske?? Du var väl inne på Bengans eller?