fredag 21 augusti 2009

Ännu en resa, ännu en stad

Foto: Enmilsten

Då var det dags, efter fem så går båten och jag sätter fart mot Sveriges andra huvudstad. Under tiden så börjar Popaganda ta fart och jag sliter nästan mitt hår med tanke på hur löjligt det är att man inte är där. Min mailbox har svämmat över utav musiknyheter, men det enda jag nappar på just nu är snackat om Kings Of Leon. De seglar just nu mot toppen och jag kan inte låta bli att undra hur folk missat tidigare och helt klockrena album medan den senaste och relativt svaga skivan "Only by the night" ser ut som ett gruskorn bredvid berg. Jag kan inte heller undgå att i nästan alla affärer jag besökte dagen innan skolan började så omgavs jag av just Kings Of Leon vart jag än vände mig. Jag är extremt trött på "Sex on fire".

Erik Hassle ylar i mina hörlurar och får följa med till Göteborg, jag vet ännu inte om jag hinner recensera den innan jag kommer hem. Jag plockar iallafall på mig tanken som får ligga och skava någonstans, om inte annat så hinner jag både lyssna igenom den en och två gånger på den bilfärd som väntar efter båtfärden. Det är mycket färdet hit och dit, men målet lär bli en trevliv paus.

0 Kommentar(er):