söndag 30 augusti 2009

Innanför skallbenet på en söndag morgon

Om en timme så demostreras det i stan, de uppmärksammade och inte så omtyckta i partiet Folkfronten har hittat till ön sprider nu skräck med sin fientlighet. Jag fick nyss tipset av Pernilla att komma dit, men då jag sitter fast med hunden så lär det dröja innan jag faktiskt kan. Men jag ska göra ett försök, för att sitta hemma mår ingen särskilt bra utav. Och min enda planerade aktivitet idag är faktiskt att lyssna på Lilak och albumet "Birds, water and days". Det lär vara väldigt fridfullt och kanske lite väl avslappnat när deras minst sagt insmältande när albumet plockas upp ur min kartong med skivor ifrån Dotshop.

Sen så måste jag fråga hur Popaganda var, för som jag ser det var det bara att dissa den lilla scenen och stå framför den stora hella helgen. Det var så mycket bra band att jag blir gråtfärdig. Där bland Lykke Li, Hajen, Markus Krunegård, [Ingenting], Jenny Wilson och Florence Valentin. Man kunde skita i Parken, Deportees och Camera Obscura som spelade på den lilla och heltid jobba med att hålla sin plats längst fram från och med att man kom in tills man lämnat. Jag tycker faktiskt lite synd om alla de som bytte scen bara för att få en glimt av något annat än det självklara och underbara schema som satts upp. Nästa år ska jag vara där, jag sparar redan.

Notering: Nedanstående klipp är inte ifrån Popaganda, men samma show upprepades även där.

3 Kommentar(er):

Anonym sa...

Folkfronten vill inte "sprida skräck" som du skriver ;)

Folkfronten är ett parti som sätter svenskarna först och det tycker i alla fall jag är skönt att någon gör, det känns inte som att mångkulturella områden som Rinkeby, Bergsjön eller Södertälje är några utopier direkt.....

Robert sa...

Vad är det för nonsens? När har Folkfronten spridit skräck? Är det skräck att arbeta mot ett multikriminellt samhälle? Är det att sprida skräck att arbeta mot gruppvåldtäkter och annat som det mångkulturella samhället för med sig?

Skräck är Folkfronten endast för dem som vill fortsätta begå brott och parasitera. Är det dessa ni vill demonstrera för?

Jacob sa...

Tror inte att invandrare våldtar mer än "Svenskar". Folkfronten är precis så som Sverigedemokraterna m.fl. ett främlingsfientligt parti.

Detta kallas för rasism eller nazism. Exempel på nazist: Adolf Hitler. Tyckte att judar var orsaken till allt hemskt och började ett stort massmord. Massmord är ett JÄVLIGT STORT BROTT!

Ett danskt väldigt vänsterinriktat parti gjorde propaganda åt sig själva genom en reklamfilm med klipp på några av Zlatan Ibrahimovics (Serb & Kroat) snyggaste mål. Filmen avslutades med texten "Vorfør har vi ingen Zlatan?"

Frågan är har någon statistik som bevisar att mer än 12% av invandrare gör grova brott?

Fotbollsfan som jag är avslutar jag med Bajrami, Harbuzi och Zlatan. Har de gjort några brott mot Sverige? Om inte 100% av gruppen ni är ute efter ("Nysvenskar") begår brott så har ni inte demokratisk rätt att stänga dem ute.