lördag 29 augusti 2009

En brödrost och söndagsyra

Foto: Popjustice.com

Jag sitter hemma en lördag, lite trist men ändå rätt skapligt. Jag har hittat en fotohistoria med Erik Hassle om Toaster Hassle, alltså brödrosthumor på hög nivå som ni kan läsa här. Jag lyssnar på lite allt möjligt, Itunes och Spotify går på högvarv och stärker varandras svaghetet. Har ni förresten tänkt på hur coolt det vore om man hade visuella effekter i Spotify? lite segt med en dålig uppkoppling kanske, men ändå. Har försökt lyssna på The Libertines, men det gick totalt åt helvete när jag nästan somnade av soundet. Däremot så hittade jag något lite roligare som bar namnet Love As Laughter, albumet "Sea to shining sea" är något att tokhylla så här när mörket fallit. Gillar man inte stökig musik så har man alltid tvärrena Phoenix eller The White Lies att vända sig till, "Unfinished business" ifrån den senaste plattan "To lose my life" är bara underbar.

Jag har också hunnit med att se "Date movie" ikväll, det var på tok för lite dejtande och så var parodierna inte så klockrena som de borde. Det vore roligt om man kunde göra de lite mer episka och kanske inte så djupt rotade i vissa filmer där man inte kan koppla det roliga i sammanhanget. Men det som verkligen förvånar mig är att jag inte hunnit med något nyttigt ikväll, bara läsk, teve och musik. Det är nästan så man blir förbannad, jag kunde ju ha gjort glosor, städat upp i datorn eller mitt rum som ser ut som jag vet inte vad. Jag har också redan börjat darra inför tanken att det snart är måndag, fast det fortfarande är ett helt dygn kvar.

0 Kommentar(er):