söndag 30 augusti 2009

En himmelsk drog?

Foto: Emma Svensson / Rockfoto

Jag lyssnar sällan på "Hangesta hill", de svenska (Ska vi säga milt elektroinfluerade rockarna) i Kent har ett engelskt album som jag borde ta mig an lite oftare. Dessutom har de ett som jag aldrig lyssnat på, jag måste Köpa "Isola" någon dag. För jag tycker att Kent blir mer lätthanterligt på engelska, de svenska är nästan som att gå på vatten då man sjunger ner i havet under sig direkt. Ge mig ytlighet någon gång Jocke Berg. De har också satt igång och börjat arbeta med det nya albumet, inget datum verkar vara satt men jag vill själv tro att vi får vänta tills snön antigen har börjat falla eller tills dess då den smält bort.

Det är lite otroligt att jag också fastnat här hemma och inte cyklat iväg så som jag skulle, men min familj kom hem så pass sent och nu orkar jag bara inte resa mig upp. Funderar på hur jag ska göra med det här Pro Logic som jag ska ha till min Mac, jag behöver själva datorn nästa vecka så måste höra av mig till Johan snart. Kent har faktiskt spelat in musik i Garageband och Pro Logic, senaste plattan "Tillbaka till samtiden" går att återskapa exakt om man bara lyssnar noga och jobbar lite på att söka igenom alla loopar.

Har ni förresten läst frågestunden som skedde tidigare iår på Kent.nu? Något av det roligaste jag läst på länge.

0 Kommentar(er):