torsdag 20 augusti 2009

The final picture of the summer


Foto: Enmilsten

Det är för kallt på morgonen, det behövs bara ett intyg ifrån massa sönderfrusna akademiska människor så är det klart. Men fram tills dess så får vi tiga och se glada ut, är alla med på det? Trots att vi är sura för att vi idag ska tillbaka till våra original-jobb och studier, trots att det är ett rent helvete att vakna så här dags hur trött man än är. Och nu kanske några morgonpigga människor tycker att jag klagar igen, men den mäktiga minoriteten kan faktiskt bara ta sina koffeintabletter och hitta en annan blogg för jag förstår inte hur de lyckats övertala en hel värld att plåga sig själva så här hårt. Det är på något sätt den elfte oskrivna synden, ett budord som aldrig kom fram. "Du skall icke tvinga upp dina medmänniskor innan solen skymtar fram över hustaken".

Men helt seriöst så är det skönt att vara uppe, trots att man mer än gärna stannar under det trygga täcket. Och solen skiner vilket vi ska vara extremt glada över, det blir nog trots allt en riktigt bra dag. Jag har nu redan hittat kläderna jag lade fram till mig själv igår, eller så är det bara all smutstvätt som jag vägrar städa upp ifrån golvet. Det får bli höstens stora projekt, hitta ett sätt att alltid ha ett rent och prylstädat rum. Funkar det?

För att slutligen citera min största hype just nu, "I'm walking on broken grounds again". Hösten är här.

0 Kommentar(er):