torsdag 20 augusti 2009

Så glad var Gustav över att gå i skolan imorse

Foto: Enmilsten

Jag älskar att gå i skolan (Till skillnad ifrån vissa), men bara när jag inte är där. Och det är faktiskt något som är helt sant, för jag har aldrig varit så glad över att träffa massor av folk men haft så tråkigt som idag. Mitt schema är inte heller någon solskenshistoria med dagar fram till halv fyra utom allas tidiga torsdag och även fredagen där det är kvart över två som gäller. Klass nittiofem har matematik varje dag, det blir som den nikotinberoendes dagliga dos fast vi mer är beroende av våran Oskar. Idrotten ligger innan lunch men inte först på dagsordningen vilket är en förbättring precis som själva upplägget på fredagar där vi i stort sett bara behöver luta oss tillbaka. Däremot så har vi ordentligt med riktigt äckliga hålor överallt samt bara långa pass med svenska och so.

Men det kanske bara är en chans för att lära känna Jessica mycket mer, vissa är nämligen lite negativa till att ha henne som just so-lärare. Själv så tycker jag att hon har rätt inställning till hur vi ska arbeta, i grunden ligger lite utav uttrycket "Carpe diem" och även filmen "Döda poeters sällskap" och jäser. Det ska faktiskt bli roligt att få arbeta på hennes sett, det är lite flummigare än Hedvigs prov vilket kan vara både positivt och negativt. Bara det blir uppstyrt så har jag fullt förtroende för att hon kan lära oss en den. Så mycket mer om den första skoldagen har jag inte, "Matakuten" är fortfarande här och spelar in av någon anledning. Jag kan inte fatta att jag ska se alla i min klass imorgon igen, men man kanske vänjer sig.

0 Kommentar(er):