onsdag 19 augusti 2009

Ja, det är ännu mer ångestladdat


Foto: Enmilsten

Nu så ska vi avrunda det här sommarlovet, sen så blir det skolan i två dagar innan Göteborg väntar medan Lykke Li och MGMT spelar på Popaganda i storstaden Stockholm. Men när pappa väl var i huvudstaden så höll alla musiker till i Göteborg, det är som om någon har något emot mig. Hur som helst så har jag redan packat ner nycklar så jag slipper oväntade bussresor eller väntan med att komma in i huset, iPoden är laddad så den klarar en skoldag och små andra busprylar som gör att man inte somnar sittandes vid bänken, jag är verkligen laddad på att få rusa ut i skolbyggnaden och skrika att jag är fri fram till klockan åtta imorgon igen.

Har en spellista som egentligen inte har någon innerbörd, den kanske är en sorlig och vemodig tröst i skolångesten eller så är det bara bra musik. Billie Holiday, Nina Simone, Frida Hyvönen och The Carpenters är några av artisterna och grupparna som smygit sig på listan, det är faktiskt bara lätt ihopplockad musik som kändes rätt just när den gjordes. God natt, imorgon tar vi nya tag och försöker komam hem helskinnade och itne ett dugg smartare.

0 Kommentar(er):