söndag 30 augusti 2009

Det ena och det andra är det trejde som leder till något

Varför har jag alltid nekat mina hörlurar Portishead? Det är en gåta att jag inte fallit för deras sound som påminner om en mer analog och gammalmodig Karin Drejier som dessutom fått en vit soulröst. Jag beställde idag alla deras studioalbum tillsammans med världens enda och faktiskt exprimenterande Lars Winnerbäcks nya, jag är jättenyfiken på om han släppt in keyboardister i mer än en låt. Appropå Lars så blev han och Miss Li årets turnékung respektive drottning enligt Aftonbladet, ska vi räkna antalet spelningar och publik så får vi nog räkna om lite. Jag kan slå vad om att min Favorit Lykke Li hade lite mer på sina festivalspelningar i USA än Lasse på Hultsfred, och har Johan Palm ens gjort något annat än att leka mesig rockstjärna den här sommaren? Dessutom så var Frida Hyvönen kanske värd lite mer för sin konst som hon sprider, men tillbaka till Johan.

Dagens blogginlägg ifrån popvärlden är Johans egna där han svarar på alla frågor som "fansen" skickat. Väldigt underhållande när man väl kommer till frågor så som "Gillar du diskborstar?", "Gillar du tvättmedel?", "Gillar du tvättmaskiner?", ja ni förstår kanske poängen. Men det är ibland klockrena svar som faktiskt får en att falla av stolen. "Metro Queer", dagens fras om jag får vara med och bestämma. Men om vi går tillbaka till början så kan vi konstatera att jag nu tagit Portishead och flätat samman dem med begreppet "Metro queer" mer känt som MQ, ibland har jag faktiskt "förmågan".

0 Kommentar(er):