lördag 29 augusti 2009

Eftertänksamhet

Nu har Oasis splittrats, nyheten är bekräftad av Noel själv. Nu saknar vi bara MGMT:s nya platta, några låtar därifrån spelades tydligen på Popaganda igår, så det kan inte vara allt för långt kvar. Jag sitter och sörjer ännu en gång faktumet att jag är här på Gotland, fast igår så hade jag så mycket annat att tänka på att jag faktiskt glömde bort att det pågick något roligare på andra sidan havet. Jag besökte nämligen ungdomshuset Fenix inne i stan, det är lite som en fritidsgård fast med en högre målgrupp. Så tillsammans med grabbarna grus (Egentligen borde jag kalla alla min vänner det bara för ordvitsens skull) så satt vi där och kände in stämningen samt såg världens bästa musikhistoriska film, "The boat that rocked". Jag kan inte förklara kärleken till scenen där Simon som precis fått veta att hans aktenskap är en bluff och då ska spela Lorraine Ellison med "Stay with me baby" i piratradion, vackert som jag vet inte riktigt vad.

Fenix är helt klart ett ställe jag hänger på fler gånger, det är lite mer vuxet än fritidsgården är i Vibble där vi gör pärlplattor och spelar spel. Men det är inget fel på det, dock så blir målgruppen lite lägre. Insåg dock i spöregnet på vägen hem att man kanske ska ha någon form av jacka med sig om man åker in en kväll och inte är säker på att regnmolen håller sig borta. Dagens skiva som ska få en lyssning är den nostalgiska "You could have it so much better" med Franz Ferdinand.

0 Kommentar(er):