söndag 30 augusti 2009

Ännu ett I-landsproblem

Foto: Enmilsten

Jag har panik, en stor fet sten som trycker ner mig. Jag försöker ordna PRAO-plats helt utan lyckat resultat. Jag vet inte om jag siktar för högt men alla de här mediaföretagen som gör extremt bra journalistik i form av text, bild och ljud tar bara emot äldre och mer utbildade praktikanter. Det står klart och tydligt på P3:s hemsida, Aftonbladet annonserar också om det på sin jobbsida. Jag har mailat PSL som inte svarar och även två skivbolag, varav ett som gav avslag då jag i förberedande syfte kotnrollfrågade förra året. Jag vet inte om jag borde sikta lägre, men det finns faktiskt inget mellan. Jag landar återigen på lokal nivå där alla nyheter som inte är om de lokala tragedierna är tagna ifrån TT.

Det är lite sorligt att tänka tanken, men om man inte hittar något så är sannolikheten att skolan erbjuder ett otacksamt lagerjobb väldigt stor. Jag mailade nyss Metro i Stockholm och hoppas på ett positivt svar därifrån, jag ska snart börja kolla på webbredaktioner och lokala medium på andra orter. Det känns dumt att ta Radio Gotland igen och jag vägar faktiskt de lokala tidningarna här. Just nu så vädjar jag till journalister landet över, har eran arbetsplats möjlighet att låta mig komma och ha praktik i två veckor senare i höst?

0 Kommentar(er):