onsdag 26 augusti 2009

Den ljusa sidan av dagen

Foto: Enmilsten

Vädret kunde ha varit bättre, för idag så har molnen valt att täcka himmlen samtidigt som kylan drar in. Jag gäspar som om det gälle livet och Kleerups sound ekar genom rummet tidigt på morgonen. Idag är det onsdag och skivsläppens dag, för av någon anledning så har man valt att lägga nästan alla releaser mitt i veckan. Ett axplock utav vad som släpps just idag den tjugosjätte augusti är bland annat Imogen Heap, David Guetta, Arctic Monkeys (Som ramlar ner i brevlådan i eftermiddag), Nazareth och även en "Absolute music". Det är en väldigt blandning på den långa istan som jag skumamr igenom, om två dagar så kommer faktiskt också Whitney Houstons comeback "I look to you". Det är en välfylld popmarknad på gång iallafall, den kommersiella radiohösten lär bli ett tråkigt och modernt helvete då musikcheferna inte kan låta bli aritster som Gathania ifrån "Idol".

Facebook påminner mig om födelsedagar också, imorgon fyller nämligen Gustav i min klass år. Jag minns redan i sjuan när han blev förbannad för att jag spred det då han inte ville att någon skulle veta, det var ioförsig rätt harmlöst och vi hade jätteroligt. Undrar om han blir lika sur imorgon? Det finns kanske bara ett sätt att ta reda på det, men först så ska jag överleva allt annat den här dagen ska bjuda på.

Notering: Jag tror min laptop borde vara här hemma hos mig snart, precis som min mac.

0 Kommentar(er):