onsdag 26 augusti 2009

Kritik riktad till pensionärer med jobbet kvar

Foto: Enmilsten

Förlåt mig men jag måste få ta till hårda ord här, och det händer faktskt bara när politiker är helt dumma i huvudet. Hur i helvete tänker Moderaterna?! Längre skoldagar med mer språk och matematrik, det är rent idiotiskt! Jag har gått i skolan sedan milleniumskiftet och det är fan inte lite timmar om man börjar på kanske fem om dagen och gradvis höjt till dagens dryga åtta. Jag går över fyrtio timmar i veckan i den där plågsamma bokdjungeln, varje morgon tvingas jag stiga upp äckligt tidigt och sedan slockar man innan sänggång för att man är helt slutkörd och förstör sedan för resten av natten. Det är tung luft, femhundra andra zombies och lika näringsfattigt som ett par a4-ark, har politikerna ens försökt sätta sig och genomleva en vecka?

Tänk er en värld där de morgonpigga idioterna inte styr och vi har lyckats hitta ett sommartid och vintertidssytem för hur dagarna ska börja. Ingen vill gå upp när det är mörkt, så allt ska helt enkelt gå efter solen. Visst, man kanske vänjer sig och blir lika morgontrött när man får gå upp senare då allting är förskjutet till att öppna kanske en eller två timmar. Men då ska man faktiskt tänka på att solljuset gör allting mycket enklare och jag tror att de flesta skulle bli mycket gladare. Sen behöver man inte gå så många timmar i skolan heller, stora block där varje ämne läses en eller två gånger i veckan skulle minimera all dötid och jobbiga hålor vilket sparar tid så alla får komma hem i tid också.

Jag kanske bara är en drömmare eller helt enkelt jobbig, men när jag ser på beslut som fattas så förstår jag inte riktigt. Har politiker varit barn? kan de förstå hur jobbigt det är att klockan halv tre gå till det sista långa so-passet där man ska läsa om ännu en revolution utan magen tankad på allt man behöver och en luft som ger huvudvärk? Jag undrar om de ens hört elevers klagomål någon gång, för det är en extremt dum idé at styra något man inte har koll på. Antaligen är de för gamla och har redan glömt hur det var, men skit i fossilerna då! Tillsätt yngre och mer naiva politiker som ännu vet hur utveckling går till, vi behöver en revolution i Sverige. Jag har faktiskt en plan på hur man ska göra om riksdagen, men det får vila tills nästa gång som politikerna gör bort sig.

1 Kommentar(er):

Anonym sa...

Du ska veta att jag är helt inne på samma linje som du...
Varför ska vi alltid behöva gå upp så tidigt och komma hem så sent?

Mamma