tisdag 25 augusti 2009

Dansmusik som blivit house och som inte går att "husa" till

David Guetta har förändrats, men det är en annan historia. Nu är det så att jag hade planerat en helkväll på fritidsgården som borde varit öppen, istället så har de bara för att jävlas stängt igen för dagen och med en lapp förklarat att de återigen öppnar imorgon. Så då får man ta tag i plan b som helt enkelt går ut på att smsa alla som kan ha tråkigt och under tiden lyssna på musik. Jesper verkar ha nappat så det är väl dit min kväll bär om jag inte råkar ut för något plötsligt och överraskande. Men över till den andra historien, den om David Guetta.

Det finns housedänga som man ofta kör i samband med de stora och lyxiga festerna, jag glömmer alltid bort vad den heter men om ni vet vem Fedde Le Grand är så kanske det ringer en klocka. Just de här dansanta och nästan galna sprithävarlåtarna som man får stå ut med, där har den amerikanska ljudproducenten letat sig in. Jag blir nästan rädd med tanke på hur det har låtit innan, det var liksom mer vanlig dansmuik och inte house. Jag vet inte riktigt heller om jag ska gilla det eller inte, det har kommit som en chock. Men det positiva är att just i låten "Gettin' over" som låter precis som något av Fedde Le Grand så hittar vi Chris Willis, en äktasmörsångare för housemusik.

0 Kommentar(er):