tisdag 25 augusti 2009

Ännu en stockholmsdröm

Foto: Enmilsten

Jag missar Popaganda, då jag är en av Sveriges i särsklass värsta virrpannor så har jag hela tiden trott att det var nu i helgen som den där festivalen gick av stapeln. Men när det inte stod något i en enda tidning om den här ändå rätt stora festivalen så blev jag misstänksam, och visst var det så att jag tog fel på datumen igen. Så nu sitter jag utan biljett och utan det där leendet på läpparna, om dagens skoldag inte hade snott det ifrån mina läppar så hade säkerligen den här uppenbarelsen gjort det. Man fråga just nu är, vart kan man med så här kort varsel hitta någon som får, vill och kan åka med på Popaganda nu på fredag och lördag?

Men tillbaka till den riktiga världen där man får sitta hemma och låtsas som att det regnar medan någon annan lycklig stockholmare står längst fram vid Eriksdalsbadets stora popscen. Här hemma har mjukstarten slutat och hårdträningen i såväl naturvetenskap som spanska dragit igång, jag är redan trött på allting och önskar att julen vore här. Ska också börja leta en PRAO-plats snart, förhoppningsvis så ger det mig en anledning att lämna ön i två veckor. Tror att jag med lite list kan få tag på en plats hos något medium i storstaden, två veckor på en gotländsk arbetsplats lär ta död på mig. Ni som tidigare sökt en plats, hur bär man sig åt för att få till det?

0 Kommentar(er):